Mechanika pojazdowa i jej ciemne stron

Dodane: 05-09-2016 17:07
Mechanika pojazdowa i jej ciemne stron Warto szukać rzetelnego mechanika, ponieważ sprawdzony mechanik to jedyna droga, by zreperować nasz samochód odpowiedni i rzetelnie. Jak wybrać warsztat i na co zwracać uwagę?

Każdy warsztat ma swoja specjalizację

Każdy warsztat samochodowy ma swoją specjalizacje, coś w czym są najlepsi - a przynajmniej tak twierdzą. Jest niby sporo warsztatów, które zajmują się wszystkim, ale często nie na takim samym poziomie jak te wyspecjalizowane. Zgodnie z zasadą, ze jak coś jest do wszystkiego to często jest do niczego.

Na szczęście w sieci jest wiele serwisów ogłoszeniowych, gdzie warsztaty mogą zamieścić swoje wizytówki wraz ze specjalizacją i zakresem usług. Ludzi szukający konkretnego warsztatu mają bardzo ułatwione zadanie.


Dobry i rzetelny warsztat

Znaleźć dobry i uczciwy warsztat samochodowy to jak szukanie igły w stogu siana. Niestety większość warsztatów jest nie rzetelna i mało uczciwa, a co za tym idzie klienci odwiedzają taki warsztat raz, zostawiają pieniądze i szukają innego mechanika.

Kiedy szukamy mechanika często pytamy rodziny czy nie znają jakiegoś dobrego, niektórzy szukają opinii o danym warsztacie zanim się do niego wybiorą. Jest to dobra taktyka, ale niestety w mniejszych miejscowościach jest mała szansa, że jakikolwiek warsztat ma opinię na Facebook lub G+ . Często wiec nie pozostaje nic innego jak opierać się na poleceniach znajomych lub iść do mechanika 'w ciemno'.


Kontrola trakcji w Wikipedii

System kontroli trakcji, ASR (ang. "Acceleration slip regulation") ? system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Pośrednio systemy takie mogą wpływać również na polepszenie właściwości trakcyjnych pojazdu podczas ruchu w zakręcie. Większość systemów działa jedynie w zakresie niskich prędkości pojazdu (do 40 km/h) aczkolwiek budowane są też wersje działające dla całego zakresu prędkości. Jest kolejnym po ABS-ie systemem podwyższającym bezpieczeństwo czynne. Działanie systemu wpływa także na zmniejszenie zużycia opon i paliwa. System ten wykorzystuje elementy systemu ABS. Może również wykorzystywać inne elementy, jak jednostkę sterującą pracą silnika.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji



© 2019 http://www.eko-las.wroclaw.pl/